İmkânsızlıklar içinde boğuşan Yeşilçam yönetmenleri buna rağmen yılda en çok film çekenler listesinde tüm ülkeler arasında başa güreşirlerdi. Bu kadar yoğunlukları arasında ünlü artistlerin kahırlarını, nazlarını, kaprislerini çekmek de onlara kalırdı.
28.05.2020 08:48
1 yorum
849 okunma
Yeşilçam’dan trajikomik anılar
Rıfat Yörük

İmkânsızlıklar içinde boğuşan Yeşilçam yönetmenleri buna rağmen yılda en çok film çekenler listesinde tüm ülkeler arasında başa güreşirlerdi. Bu kadar yoğunlukları arasında ünlü artistlerin kahırlarını, nazlarını, kaprislerini çekmek de onlara kalırdı.

Bir senaryodan iki film

Afişte kimin isminin üste yazılacağı konusu ise en büyük kriz nedeniydi. Bazı artistler de çekimlerin yarısında ekstra para isteyerek yönetmene şantaj yaparlardı. Bu şantajlardan bunalan bazı yönetmenlerin intikam amacıyla çaktırmadan bir senaryodan iki film çıkartarak şantajcı artistlerden intikam aldıkları şehir efsanesi olarak söylenirdi.

Afişlerle kavga eden yönetmenler

Afişlerle kavga etmek ise şehir efsanesi değil bir gerçekti. Bir dönem araları açık olan ünlü yönetmenler Atıf Yılmaz Batıbeki ile Osman Fahir Seden film isimleri üzerinden yani afişlerle birbirlerinden intikam almaya çalışmışlardı.

Atıf Yılmaz'ın, Vedat Türkali'nin senaryosunu yazdığı ve 1961 yılında çektiği film, "Allah Cezanı Versin Osman Bey!" ismini taşıyordu. Bu isme çok kızan Osman Fahir “Erkeklik Öldü mü Atıf Bey?" isimli filmle Yılmaz'a cevap vermişti. İşin ilginç tarafı iki filmin başrol oyuncusunun da o yılların yakışıklı jönü Orhan Günşiray olmasıydı.

İkisi de kahraman nasıl olsa…

 “Kasımpaşa” kitabının yazarı Sennur Sezer, Aynalıçeşme’yi “Tepebaşı’ndan Kasımpaşa’ya alıştıra alıştıra inmenin yoludur” diye tarif eder. Ve Aynalıçeşme semtindeki eski sinemalardan çocukluk, gençlik hatıralarını anlatır. Sezer, Gülçin sinemasının yaşlı makinistini de anmadan geçemez:

“Bu filmler elbette Aynalıçeşme’de de gösterilmiştir. Mesela Gülçin Sineması’nda... Hani makinisti yaşlı olduğundan kopan filmleri yanlış eklermiş ya… Yanlış yerlerden eklemesi önemli değil; gençlerden biri çocukluğunda onun Cüneyt Arkın filmine Kartal Tibet’i eklediğini ve istifini bozmadan şunları söylediğini belirtir;

‘Ne olacak? İkisi de kahraman değil mi?”

 

...
Yorum Ekle
Adınız :
Başlık : Yorumunuz :
Dikkat! Suç teşkiledecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
1 yorum yapıldı
Yeşilçam’dan trajikomik anılar
Yeşilçam sokağının müdavimleri tek tip değildir ama içimizdeki azınlıkların halkın değerlerini aşağılamaya ve millete ayar vermeye sinemayla devam eden grup çoğunluktadır. Bu yüzden, muhafazakar milletimiz açısından güzel hatıralar olduğunu sanmıyorum. "Vecihi" isminin niçin kullanıldığını çok sonra anladım. Onlar yerlilik adına yerliye savaş açmış, satılmış beyin ya da bilinen adıyla sanatçılardı.
Yorum Ekleyen: mustafa IŞIK     28.05.2020 14:04:43
...

sanalbasin.com üyesidir

ANA HABER GAZETE
www.anahaberyorum.com
İşin Doğrusu Burada...
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
BAĞLANTILAR
KISAYOLLAR
anahabergazete@gmail.com
0312 230 56 17
0312 230 56 18
Strazburg Caddesi No:44/10 Sıhhiye/Çankaya/ANKARA
Anadolu Eğitim Kültür ve Bilim Vakfı
Anadolu Ay Yayınları
Ayizi Dergisi
Ana Sayfa
Yazarlarımız
İletişim
Künye
Web TV
Fotoğraf Galerisi
© 2019    www.anahaberyorum.com          Programlama: Murat Kaya